Polerowanie lakieru to istotny zabieg pielęgnacyjny, który przywraca blask i usuwa defekty powierzchniowe. W zależności od zaawansowania i oczekiwań możemy wyróżnić kilka metod polerowania oraz etapy, które różnią się stopniem skomplikowania i efektywności.

Sposoby Polerowania:

  1. Ręczne Polerowanie:
    • Zalety: Proste, tanie, bezpieczne dla amatorów.
    • Wady: Niska efektywność, nie usuwa głębokich zarysowań, czasochłonne.
  2. Polerowanie Maszynowe (Dual Action – DA):
    • Zalety: Szybkie, skuteczne, idealne dla średniozaawansowanych użytkowników. Mniejsze ryzyko uszkodzenia lakieru. Bardzo dobre “wykończenie” lakieru.
    • Wady: Wymaga pewnej wprawy, kosztowne narzędzia.
  3. Polerowanie Rotacyjne:
    • Zalety: Najwyższa efektywność, usuwa głębokie zarysowania i defekty lakieru, daje profesjonalny efekt.
    • Wady: Wymaga doświadczenia, ryzyko uszkodzenia lakieru w wyniku przegrzania lub zbyt agresywnego działania. Gorsze “wykończenie” lakieru niż maszyną DA

Rodzaje Polerowania:

  1. Polerowanie Jednoetapowe: Polega na zastosowaniu jednego rodzaju pasty polerskiej o uniwersalnych właściwościach. Jest szybkie i skuteczne w przypadku lekkich zarysowań.
    • Zalety: szybki- zajmuje do 8 godzin, nadaje połysk i usuwa do 50% rys(głównie delikatnych i średnich)
    • Wady: Nie radzi sobie z głębszymi defektami, nie wyciąga całego potencjału z lakieru.
  2. Polerowanie Dwuetapowe: Składa się z dwóch etapów – pierwszego, bardziej agresywnego usuwania zarysowań, oraz drugiego, który odpowiada za wykończenie, nadanie połysku i głębi lakieru.
    • Zalety: Lepsze efekty niż jednoetapowe polerowanie, znacząco polepsza wygląd auta, usuwa do 80% rys, 
    • Wady: Czasochłonne- nawet do 2 lub 3 dni, wymaga odpowiednich narzędzi i past.
  3. Polerowanie Wieloetapowe: Proces składający się z kilku etapów, od agresywnego cięcia aż po delikatne wykończenie powierzchni. Idealne do przywrócenia idealnego wyglądu nawet najbardziej zniszczonym lakierom.
    • Zalety: Najwyższa jakość wykończenia, usuwa wszelkie defekty, usuwa do 99% rys.
    • Wady: Bardzo czasochłonne i wymagające, najdroższe ze wszystkich rozwiązań, usuwa najgrubszą warstwę lakieru spośród wszystkich typów polerowania


Zalety Polerowania:

  • Poprawa Wyglądu: Polerowanie pozwala na usunięcie zarysowań, oksydacji i zmatowień, przywracając lakierowi blask.
  • Przygotowanie do Powłok Ochronnych: Polerowanie przygotowuje powierzchnię lakieru do aplikacji powłok ochronnych, takich jak powłoki ceramiczne, dlatego zabezpieczenie lakieru po polerowaniu jest znacząco tańsze.
  • Zwiększenie Trwałości Lakieru: Pomaga zapobiegać dalszym uszkodzeniom i korozji, wydłużając żywotność lakieru.

Wady Polerowania:

  • Ryzyko Uszkodzenia: Niewłaściwe polerowanie, szczególnie maszynowe, może prowadzić do usunięcia zbyt dużej ilości lakieru lub jego przegrzania.
  • Częste Stosowanie: Regularne polerowanie, zwłaszcza agresywne, może powodować ścieranie warstwy lakieru, co w dłuższej perspektywie może prowadzić do jego osłabienia, natomiast są to bardzo wyjątkowe sytuacje i rzadko spotykane. 

Podsumowanie

Wybór metody i liczby etapów polerowania zależy od stanu lakieru i oczekiwanego efektu końcowego. Jednoetapowe polerowanie sprawdzi się w przypadku lekko porysowanego lakieru, natomiast wieloetapowe polerowanie najlepiej poradzi sobie z większymi defektami, gwarantując najlepszy efekt nie odbiegający nowemu lakierowi.

Myjnia samochodowa i Auto Detailing 

Zapraszamy do skorzystania z naszych usług zabezpieczenia lakieru i elementów samochodu folią PPF w Carspersky Detailing. Twój samochód zasługuje na najlepszą ochronę!